Історія появи знаменитого надкушеного яблука на продукції всесвітньо відомої компанії Apple не є такою однозначною і проста, ніж її намагається подати Стів Джобс і його компаньйони. Пропонуємо вашій увазі три основні версії створення одного з найвідоміших в світі логотипу.
Забавна версія
Жартівлива версія про те, як логотип довго не могли придумати і коли у Стіва Джобса закінчилося терпіння він поклав на стіл надкушене яблуко, сказавши, що якщо до 6 години вечора логотип НЕ буде придуманий, то їм стане це. До цього часу ніхто нічого так і не придумав.
Офіційна версія
Компанія Apple Computers, заснована 1 квітня 1976 Стівом Джобс і Стівом Возняком, мала такий логотип:
На ньому зображений Ісаак Ньютон, що сидить під деревом. А на дереві, в ореолі висить яблуко. Цей логотип придумав Рон Вейн – один з партнерів тільки почала свій розвиток компанії. Він був одним із співзасновників, але потім вирішив, що Apple занадто ризикований захід і забрав свої 800 доларів початкового капіталу і пішов.
Проіснував логотип недовго. Після провалу «Apple I» Стів Джобс вирішив, що занадто заплутана емблема негативно впливає на продажі. Для розробки більш успішного в маркетинговому плані логотипу компанія звернулася до послуг рекламного агентства Regis McKenna в особі дизайнера Роба Янова. Він і вважається творцем знаменитого яблука.
За легендою, Роб Янов купив пакет з яблуками і почав їх різати в пошуках кращої форми, провівши за цим заняттям багато годин. Яблуко укушенное з правого боку виявилося кращим варіантом. А чому воно надкушене Роб так і не придумав. Одна з версій – саме надкус на фрукті в свідомості людей міцно асоціюється з яблуком, а не з вишнею або абрикосом.
Інша версія стверджує, що в логотипі обігрувалася пара співзвучних слів: bite (укус) і byte (байт). Первісне творіння Роба Янова виглядало так:
Але всупереч порадам дизайнерів і маркетологів, Стів Джобс наполіг на тому, щоб розфарбувати яблуко в райдужні кольори, щоб підкреслити, що Apple працює з кольоровою графікою. За спогадами Янова, Стів при цьому також виголосив загадкову фразу – “Колір стане ключем в гуманізації компанії”.
Райдужний логотип проіснував до 1998 року, поки його все таки не змінили на одноколірні яблуко, яке використовується і зараз.
“Блакитний слід”
І нарешті версія, завзято відкидаємо Джобсом.
Передісторія її така. В середині 20 століття в Англії жив та працював математик Алан Тьюринг, винахідник першого в світі комп’ютера. Тьюринг був гомосексуалістом і проблема його полягала в тому, що в той час у Великобританії гомосексуалізм вважався психічним захворюванням і переслідувався за законом. У 1952 році вченому були пред’явлені звинувачення в «грубій непристойності». Тьюринг був засуджений, і йому надали вибір: два роки тюремного ув’язнення або гормональна терапія у вигляді ін’єкцій естрогену, яка, по суті, є хімічною кастрацією.
Тьюринг вибрав терапію і наслідком було – зростаюча груди і зниження лібідо. Крім того, в результаті засудження вченому заборонили вести нові розробки.
Через рік після вироку Алан Тьюринг помер від отруєння ціанідом, який, мабуть, містився в яблуці, половину якого Тьюринг з’їв перед смертю. Було визнано, що він покінчив життя самогубством.
Ось в пам’ять про цю трагічну і несправедливому подію Стів Джобс вирішив відобразити на логотипі своєї компанії той самий надкушене яблуко. Сам глава Apple дану версію рішуче відкидає по ряду причин. Основна причина цілком логічна – таке визнання може знизити продажу продукції по всьому світу, особливо в країнах з високим рівнем нетерпимості до гомосексуальних стосунків.
Ще один цікавий момент в підтримку “блакитний” версії походження логотипу Apple. Прапор кольору веселки в усьому світі символізує прихильників одностатевого кохання, що також вписується в концепцію версії про те, що своїм надкушеним райдужним яблуком Стів Джобс хотів висловити шану великому вченому, що поклав початок комп’ютерної ери.